Frihet är att cykla i medvind och ha hemlängtan

image16

Jag var bara tio år, det var en sommarkväll då solen höll på att gå ner. Jag kom cyklande i min bikini och badrocken lite halvt knuten i midjan. Det var varmt. Jag cyklade så fort att badrocken fladdrade i vinden. Det var medvind hela vägen. Jag var på väg hem från en heldag på stranden med mina vänner. Jag var fortfarande lite blöt i mitt bakåtkammade, långa hår. Jag kom till en nerförsbacke då jag släppte händerna från styret och blundade. Jag var så trygg i mig själv att inget kunde påverka mig just i det tillfället. Jag blundade något hårdare och låtsades att jag svävade. Allt jag hade i huvudet var tanken på att komma hem, tanken på att träffa min familj, tanken på att få duscha bort allt saltvatten från kroppen och den sanden som satt mellan trårna. Jag öppnade ögonen igen och såg mitt hus 20 meter bort, backen hade kommit till sin end, men cykeln fortsatte rulla av bara farten. Jag trampade de sista trampen innan jag var precis utanför dörren. Jag hade nått mitt mål, Jag var hemma - Jag var fri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0