Congratz Pappa <3

Jag är inte så bra på att säga detta, på ett sätt så att du verkligen ska förstå
detta är en dikt som får mitt hjärta att slå.
Denna dikten handlar om dig, pappa
du, som är som en lyckotrappa.
Det ordet har jag förvisso kommit på själv
men det är ungeför som att forsa fram i en fantastisk älv.
För varje år du fyller, så blir du bara snyggare och snyggare
det gör att man blir något tryggare.
För tänk dig hur snygg du kommer att vara om tjugo år?
oj, jag ser dig redan framför mig, till nästa vår.

Du har alltid funnits där vid min sida
när jag var liten fick jag på dina axlar rida.
Du har tröstat mig när jag tårar har fällt
du har uppfostrat mig med glada ord och aldrig skällt.
Du är som en drömpappa, en pappa man bara trodde fanns i drömmar
men jag hade fel för du är han som i mina drömmar, strömmar.
Jag vet att man inte kan definiera ordet perfekt
men det måste ju i alla fall var något som är så otroligt korrekt.
Egentligen kan ingen vara perfekt, men du är så nära som det bara går
det är faktiskt lite läskigt när du ordet perfekt nästan klår.
Du är så fantastisk och unik
du är verkligen ingen gnällspik.

Du har ett hjärta av rubin
ditt hjärta är förvarat i ett juvelskrin.
Hela du är helt fantastisk, Det skiner om dig
människor i din närvaro blir alldeles till sig.
Du förmedlar skratt och glada stunder

DU är ett himelsktunder.

image17

Jag älskar dig pappa <3

Kommentarer
Postat av: Peter

Kan man få en bättre kärleksförklaring från sitt barn? Tack Stina!
Pappa

2008-03-06 @ 16:57:16
Postat av: Svar till Peter

Pappa ord räcker egentligen inte, Du betyder verkligen allt för mig!

2008-03-13 @ 21:42:57
URL: http://stina2day.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0