"HAN" mitt liv kretsar kring.

image2

I mars 2007 köpte vi världens underbaraste fyrbente varelse. Jag provred honom och veckan efter var han min. Jag var ny ägare till en sexårig tysk hopphäst som var helt galen och rida och så småningom skulle bli dressyr häst. Han fick namnet Polyway eftersom han är efter Poly Royal, Polydor. Polyway som för det mesta kallas Ville är världens goaste. Han är sjukt nyfiken och vill vara med på allt. Om han får så vill han gärna bita i allt också, man vet ju aldrig hur en grep, ett täcke, en hökorg eller en mössa kan smaka.
Ville ska jag ha tills jag dör! Han är verkligen hästen i mitt liv och allt jag behöver.
Ville älskar och är älskad av nästan alla hästar. Han är världens snällaste och de minsta barnen i stallet kan lätt ta in och ut honom från hagen. Han är verkligen ingen sur häst och ser positivt på det mesta. Han älskar allt som går att äta och som sagt även det som inte går att äta. Han bits verkligen inte men nafsa är hans starkhet.
Ville är verkligen en kompis med ett hjärta av guld. Han ställer upp i alla lägen utan en sur min. Han gnäggar åt en när man kommer med mat och är verkligen en häst som inte går annat än älska. Det går verkligen inte att motstå hans gulliga huvud och hans fantastiskt snälla ögon. Han betyder verkligen allt för mig. Utan min halvgalna dressyrhäst som är väldigt bra på att springa fort så skulle jag förevigt ha saknat en del av mitt liv. < 3

Kommentarer
Postat av: Helena

Oh vad roligt! Det måste vara underbart att ha en häst.Hoppas att du får en skön söndag!

2008-02-24 @ 13:50:34
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: naemi!

afan att den hästen biter i aaallt han kommer till ;o
alltid alltid!;)
haha! :)

2008-02-24 @ 13:54:40
Postat av: Svar till naemi!

Jadå men lite nyfiken är aldrig fel att va haha han är ju inte dum iaf :D

2008-03-13 @ 21:06:32
URL: http://stina2day.blogg.se
Postat av: svar till Helena

Ja det är verkligen en underbar del av livet :D tack så mkt, hoppas du får en toppen söndag du med :D

2008-03-13 @ 21:08:43
URL: http://stina2day.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0